Harmonogram zajęć – plan dnia naszego przedszkola
W naszym przedszkolu nie ma nudy. Przygotowaliśmy wiele zajęć dla dzieci w różnym wielu. Zachęcamy Państwa do zapoznania się ramowym rozkładem dnia dla naszych grup przedszkolnych.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3-letnich
6:30 - 8:00 | Powitanie dzieci w przedszkolu. Kontakty indywidualne z dziećmi. Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań według upodobań dzieci. |
---|---|
8:00 - 8:15 | Zabawy ruchowe, integracyjne, poranna gimnastyka. Czynności higieniczno-porządkowe przed śniadaniem. |
8:15 - 8:30 | Śniadanie. |
8:30 - 8:45 | Czynności higieniczne po śniadaniu, wspieranie samodzielności dzieci w korzystaniu z toalety oraz mycie zębów. |
8:45 - 9:45 | Zajęcia edukacyjne według programu nauczania. Uczestnictwo w zajęciach z języka angielskiego, religii, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej |
9:45 - 10:00 | Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie. |
10:00 - 10:15 | Różnorodne sytuacje edukacyjne z dominacją działalności ruchowej muzycznej i plastycznej. |
10:15 - 11:15 | Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w przedszkolnym ogrodzie. Zabawy sportowe inicjowane przez nauczyciela lub zabawy indywidualne na przedszkolnym placu zabaw. |
11:15 - 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed rozpoczęciem posiłku. Podkreślenie funkcji dyżurnego. |
11:30 - 12:00 | Obiad |
12:00 - 12:15 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed rozpoczęciem posiłku. Podkreślenie funkcji dyżurnego. |
12:15 - 13:30 | Leżakowanie. Relaksacja przy spokojnej muzyce, bajkoterapia. |
13:30 - 14:00 | Zabawy stolikowe według upodobań dzieci(konstrukcyjno-manipulacyjne, puzzle, układanki, malowanki zabawy doskonalące motorykę małą). Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza z dziećmi wykazującymi taka potrzebę. |
14:00 - 14:15 | Zabawy stolikowe według upodobań dzieci(konstrukcyjno-manipulacyjne, puzzle, układanki, malowanki zabawy doskonalące motorykę małą). Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza z dziećmi wykazującymi taka potrzebę. |
14:15 - 17:00 | Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci, kontakty indywidualne. Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4-letnich
6:30 - 8:00 | Powitanie dzieci w przedszkolu. Kontakty indywidualne z dziećmi. Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań według upodobań dzieci. |
---|---|
8:00 - 8:15 | Zabawy ruchowe, integracyjne, poranna gimnastyka. Czynności higieniczno-porządkowe przed śniadaniem. |
8:15 - 8:30 | Śniadanie. |
8:30 - 8:45 | Czynności higieniczne po śniadaniu, wspieranie samodzielności dzieci w korzystaniu z toalety oraz mycie zębów. |
8:45 - 9:45 | Zajęcia edukacyjne według programu nauczania. Uczestnictwo w zajęciach z języka angielskiego, religii, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej. |
9:45 - 10:00 | Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie. |
10:00 - 10:45 | Różnorodne sytuacje edukacyjne z dominacją działalności ruchowej muzycznej i plastycznej. Zabawy inicjowane przez dzieci. |
10:45 - 11:45 | Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w przedszkolnym ogrodzie. Zabawy sportowe inicjowane przez nauczyciela lub zabawy indywidualne na przedszkolnym placu zabaw. |
11:45 - 12:00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed rozpoczęciem posiłku. Podkreślenie funkcji dyżurnego. |
11:30 - 12:00 | Obiad |
12:00 - 12:15 | Czynności higienicze przed odpoczynkiem. Doskonalenie samodzielności w czynnościach samoobsługowych tj. mycie zębów, toaleta. |
12:15 - 13:00 | Odpoczynek. Relaksacja przy spokojnej muzyce, bajkoterapia. |
13:00 - 13:30 | Zabawy stolikowe według upodobań dzieci(konstrukcyjno-manipulacyjne, puzzle, układanki, malowanki zabawy doskonalące motorykę małą). Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza z dziećmi wykazującymi taka potrzebę. |
13:30 - 14:00 | Zabawy stolikowe według upodobań dzieci(konstrukcyjno-manipulacyjne, puzzle, układanki, malowanki zabawy doskonalące motorykę małą). Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza z dziećmi wykazującymi taka potrzebę. |
14:00 - 14:15 | Podwieczorek |
14:15 - 17:00 | Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci, kontakty indywidualne. Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych. Zabawy dowolne na placu zabaw. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5-letnich
6:30 - 8:00 | Powitanie dzieci w przedszkolu. Kontakty indywidualne z dziećmi. Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań według upodobań dzieci. |
---|---|
8:00 - 8:15 | Zabawy ruchowe, integracyjne, poranna gimnastyka. Czynności higieniczno-porządkowe przed śniadaniem. |
8:15 - 8:30 | Śniadanie. |
8:30 - 8:45 | Czynności higieniczne po śniadaniu, wspieranie samodzielności dzieci w korzystaniu z toalety oraz mycie zębów. |
8:45 - 9:45 | Zajęcia edukacyjne według programu nauczania. Uczestnictwo w zajęciach z języka angielskiego, religii, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej. |
9:45 - 10:00 | Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie. |
10:00 - 10:45 | Różnorodne sytuacje edukacyjne z dominacją działalności ruchowej muzycznej i plastycznej. Zabawy inicjowane przez dzieci. |
10:45 - 11:45 | Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w przedszkolnym ogrodzie. Zabawy sportowe inicjowane przez nauczyciela lub zabawy indywidualne na przedszkolnym placu zabaw. |
11:45 - 12:00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne przed rozpoczęciem posiłku. Podkreślenie funkcji dyżurnego. |
11:30 - 12:00 | Obiad |
12:00 - 12:15 | Czynności higienicze przed odpoczynkiem. Doskonalenie samodzielności w czynnościach samoobsługowych tj. mycie zębów, toaleta. |
12:15 - 13:00 | Odpoczynek. Relaksacja przy spokojnej muzyce, bajkoterapia. |
13:00 - 13:30 | Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z zajęć edukacyjnych, indywidualna praca z dziećmi. |
13:30 - 14:00 | Zabawy stolikowe według upodobań dzieci(konstrukcyjno-manipulacyjne, puzzle, układanki, malowanki zabawy doskonalące motorykę małą). Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza z dziećmi wykazującymi taka potrzebę. |
14:00 - 14:15 | Podwieczorek |
14:15 - 17:00 | Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci, kontakty indywidualne. Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych. Zabawy dowolne na placu zabaw. Rozchodzenie się dzieci. |
(* - Ramowy rozkład dnia może ulec drobnym modyfikacjom w poszczególnych grupach wiekowych (ilość zajęć dydaktycznych, drzemka, czas posiłku, itp.))